Hoe kan ik je persoonlijk helpen met je onderwijsvraagstuk?
Ieder project of vraagstuk is uniek en vraagt om een aanpak die past bij de vraag, de context, de betrokkenen en de onderwijsomgeving. Het is mijn uitdaging om juist díe aanpak te vinden die past. Hoewel de aanpak afhankelijk van de opdracht, een aantal zaken is kenmerkend voor hoe ik te werk ga. Op deze pagina lees je hoe de stappen eruit zien om te komen tot een betekenisvol resultaat voor de opdrachtgever.
Beginnen met een stip op de horizon
Samen zetten we de stip op de horizon neer. Zo kunnen we met een helder doel voor ogen te werk gaan. We verliezen het doel gedurende de opdracht niet uit het oog en sturen bij waar nodig. Daar is afstemming over gedurende het proces.
Ik maak een scherpe (probleem)analyse
Ik sta graag samen met een opdrachtgever met “de voeten in de klei”. Goede kwaliteitsontwikkelingen vragen om oplossingen gebaseerd op een heldere analyse van de realiteit in een team. Hoe zit het nou eigenlijk echt?
Geen bureaula rapportage
Mijn onderzoeksvaardigheden zet ik in om samen met een team een aanzet te geven tot verbetering. De resultaten uit een analyse verdwijnen dus niet in een bureaula, maar vormen een opstap naar verdere ontwikkeling.
Afscheid na het bereikte resultaat
Het afgesproken resultaat, daar doe ik het voor. Het traject eindigt als we beide tevreden kunnen terugkijken op een geslaagd proces!